بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ

ارسال ایمیل‌های تجاری در جهت بازاریابی شخصی یا گروهی به افراد و تبدیل آن‌ها به مشتریان بالقوه بازار یابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ (Email marketing) اطلاق می‌گردد و به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین، اثربخش‌ترین و قدیمی‌ترین ابزارهای تبلیغاتی است که برای تمامی کسب‌وکارها که تصمیم پیاده‌سازی یک برنامه بازاریابی بلندمدت و منظم را طی دوره‌ای خاص دارند مورد استقبال گسترده قرار می‌گیرد، در این روش می‌کوشند تا بر تعداد مشتریان وفادار افزوده و آن‌ها را ترغیب به حضور فعال در وب‌سایت خودنمایند، در اختیار داشتن ایمیل کاربران ابتدایی‌ترین فعالیت شما است و گام بعدی را می‌توان ارسال ایمیل‌های هدفمند معرفی نمود و به مدد آن بر ارزش برند خود افزود، به‌شرط آنکه ایمیل‌ها دارای کیفیت فوق‌العاده و حامل خبرهای خوشایند و موردپسند کاربران باشند.

استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی):

تلاش‌های استراتژی‌های بازاریابی همگی در راستای ایجاد کانالی ماندگار بین فروشنده و خریدار هستند تا بتوانند خدمات خود را از آن مسیر به سمع و نظر خریداران برسانند، ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) بخش کوچکی از این فرآیند است که اگر توجه به جزئیات فنی و سرمایه‌گذاری دقیقی بر روی آن صورت گیرد، می‌تواند به یک ابزار قدرتمند در مسیر بازاریابی تبدیل شود، ارتباط همیشه سازنده و اثربخش است و آنچه در ایمیل مارکتینگ بیش از همه خودنمایی می‌کند عنصر ارتباط است که اگر اصولی برنامه‌ریزی‌شده و اعتماد ساز باشد می‌تواند بازاریابی را چند گام به جلو براند.

بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی

در ادامه به فهرستی که باید در استراتژی‌های ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) آن‌ها را به کار ببرید به‌صورت اجمالی اشاره خواهیم کرد.

  • از ترفند شخصی‌سازی ایمیل‌ها استفاده کرده و با تشخیص کامل نیاز مشتریانتان اقدام به ارسال ایمیل نمایید.
  • تمرکز خود را از روی محدودیت زمانی برداشته و تمام تلاش خود را در راستای هدف بلند تجاری‌تان متمرکز کنید
  • به‌جای دقت بر تعداد کاراکترهای متن بر میزان کیفی آن توجه ویژه نمایید.
  • پیشنهادهای رایگان را در میان ایمیل‌های ارسالی خود بگنجانید.
  • از ایمیل‌های انگیزشی متناسب با هر فرد استفاده کنید.
  • محتواهای ارزشمند و باکیفیت تهیه نموده و ارسال نمایید.

اهداف مختلف ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی):

اگرچه هدف بزرگ کسب‌وکارهای کوچک و یا حتی برندهای معروف رسیدن به فروش بیشتر در قالب انواع مختلف استراتژی‌های بازاریابی است اما شما می‌توانید از ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) به اهداف بلندتری نیز نائل شوید.

به خاطر سپردن و یافتن کاربران وفادار:

ارسال ایمیل‌های مشاوره و راهنمایی خود در جهت اعتمادسازی و کسب رضایت‌مندی مشتری بسیار حائز اهمیت است و گام مهمی در تشویق افراد برای مراجعه به وب‌سایت‌ها دارند و برطرف شدن نیازها از طریق این ایمیل‌ها ناخواسته میزان علاقه‌مندی به وب‌سایت مذکور را افزایش داده و یک نوع ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) هدفمند محسوب می‌شود.

برند سازی:

ارسال اطلاعات و مشخص نمودن تمایز و ویژگی‌های برجسته خدمات برند در گام اول می‌تواند ایمیل‌های شمارا در قالبی دل‌پذیرتر به دست مخاطبان برساند، گذشت زمان و معرفی کامل خود و ورود به عرصه برند سازی زمینه تبلیغات و کسب درآمد بیشتر را نیز فراهم خواهد نمود.

بزرگ‌ترین اشتباه در ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) تبلیغات در راستای فروش است، شما در این مرحله فقط باید در جایگاه اطلاع‌رسانی خود باقی‌مانده و کسب اطلاعات بیشتر و ترغیب به خرید را منوط به ورود به سایت و حضور در آن عرصه نمایید تا ایمیل شما جنبه نامطلوبی به خود نگیرد.

اگرچه مطلوب‌ترین قسمت بازاریابی برای تمامی برندها گزینه فروش است اما اگر بدون برنامه و زمان‌بندی مناسب وارد این فرآیند شوید بازاریابی ایمیلی خود را به‌طور کامل نابود کرده‌اید استفاده از کدهای تخفیف و پیشنهادهای داغ بهترین راه برای ورودی آرام اما اثرگذار است.

درنهایت ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) مانند هر بازاریابی دیگر نیاز به‌صرف زمان، دقت و انرژی دارد تا تأثیر مطلوب خود را نمایان کند.

[qode_advanced_call_to_action icon_pack=”font_elegant” fe_icon=”arrow_left” cta_text=”اکنون سفارش دهید” cta_link=”/order”]
پیمایش به بالا