تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی

دنبال نمودن اهداف بلند تبلیغاتی درصحنه گسترده وب با کمک گرفتن از ابزارهای مختلف مانند وب‌سایت، اپلیکیشن، رسانه‌های اجتماعی و… تبلیغات اینترنتی نامیده می‌شود، بازاریابی اینترنتی زمینه ایجاد بازارهای اینترنتی را فراهم نموده و باعث رقم زدن استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ می‌شود که جنبه‌های مختلفی از تبلیغات را پوشش داده و اهداف خاص‌تری را دنبال می‌کند، ارتقاء آگاهی از برند و افزایش فروش فقط دو مزیت این نوع تبلیغات است، ترکیب تبلیغات اینترنتی می‌تواند کسب‌وکارها را برای رسیدن به اهدافشان هدایت نماید و همه جنبه‌های تبلیغاتی از این حیث را شامل شود.

امروزه برندها می‌کوشند تا سهم خوبی از تبلیغات اینترنتی را به خود اختصاص دهند و حضوری فعالانه در این عرصه داشته باشند و هم‌راستا با ترافیک بالایی که اینترنت در اختیارشان قرار می‌دهد به معرفی بیشتر برند و خدمات خود بپردازند، ازاین‌رو شاهد این نوع تبلیغات متناسب با نیاز وب‌سایت‌ها و مخاطبان آن‌ها هستیم که هم‌زمان با آن ابزارهای اندازه‌گیری موفقیت و ارزیابی میزان نیل به اهداف بازاریابی نیز به علاقه‌مندان معرفی و مورداستفاده قرار گرفت.

انواع مختلف تبلیغات اینترنتی:

تبلیغات اینترنتی به علت گستردگی که در اختیار کسب‌وکارها می‌گذارد محبوبیت کسب نموده زیرا به آن‌ها این امکان را می‌دهد که هر یک را که با حرفه خود هم‌راستاتر و در برطرف کردن احتیاجاتشان مناسب‌تر تصور نموده‌اند گزینش کنند یا برای رسیدن به اثربخشی بیشتر در مدت‌زمان محدودتر ترکیبی از آن‌ها را انتخاب نمایند.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو):

کلیدواژه‌ها می‌توانند پل ارتباطی بین موتورهای جستجو و مشتریانی باشند که در آینده‌ای نزدیک به خریدارانی وفادار تبدیل می‌شوند و خود به‌تنهایی می‌توانند مسئولیت رده‌بندی در صفحات موتورهای جستجو را بر عهده بگیرند و موقعیت سایت‌ها را تا حد قابل قبولی ارتقا بخشند و به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی شناخته‌شده هستند.

تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی

ایمیل مارکتینگ:

از این روش اکثر کسب‌وکارها به علت مقرون‌به‌صرفه بودن بهره گرفته و در تبلیغات اینترنتی خود آن را به‌عنوان اثربخش‌ترین روش در بازگشت سرمایه معرفی می‌کنند فقط به کار بردن استراتژی‌های زمان‌بندی و برنامه‌ریزی برای رسیدن به نتیجه مطلوب در آن الزامی است.

بازاریابی محتوایی:

در این نوع تبلیغات اصل بر محتواهای مفید و جذاب است که زمینه‌ساز بازاریابی در سطح وب‌سایت‌ها می‌شود و اطلاع‌رسانی از منبعی چون محتواها تغذیه‌شده و می‌تواند در بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو نقش مؤثری ایفا نماید.

محتوا همیشه می‌تواند تا حد قابل قبولی جذابیت وب‌سایت‌ها را افزایش دهد زیرا اکثر افراد برای رسیدن به اطلاعات و افزایش آگاهی خود به وب‌سایت‌ها مراجعه می‌نمایند و اگر نیاز خود را برطرف شده بیابند به آن وب‌سایت علاقه‌مند شده و به آن وابستگی پیدا می‌نمایند و به یک دنبال کننده همیشگی تبدیل می‌شود و در این صورت ارتباطی سازنده و دوسویه بین سایت و مخاطب شکل می‌گیرد.

شبکه‌های اجتماعی:

ساعات طولانی حضور کاربران در شبکه‌های اجتماعی ایده استفاده از این فضا را در جهت تبلیغات اینترنتی بسیار اثربخش و مفید نشان می‌دهد و حال‌آنکه نتایج مثبت آن بارها مشاهده‌شده است، کمپین‌های تبلیغاتی که هرروز بر تعداد آن‌ها در این شبکه‌ها افزوده می‌گردد زمینه‌ساز بازارهای ارزشمندی را برای فروش محصولات فراهم نموده و کسب‌وکارهای زیادی را از این فضای خوب بهره‌مند کرده است.

تبلیغات اینترنتی چنان گسترده است که شاید به‌کارگیری همه جنبه‌های مختلف آن امکان‌پذیر نباشد اما گزینش و به‌کارگیری تعدادی از آن‌ها و برنامه‌ریزی دقیق روی راه‌های تکامل آن‌ می‌تواند تمامی کسب کارها را به موقعیتی که در ذهن و جایگاه و سهمی که از بازار می‌طلبند برساند، تبلیغات ویدیویی، لینک باکس، تبلیغات موبایلی، تبلیغات بنری، تبلیغات ریمارکتینگ و . . . نمونه‌های دیگری از این نوع تبلیغات است.

 

source

تبلیغات اینترنتی
[qode_advanced_call_to_action icon_pack=”font_elegant” fe_icon=”arrow_left” cta_text=”اکنون سفارش دهید” cta_link=”/order”]
پیمایش به بالا