طراحی رابط کاربری (UI)

UI مخفف کلمۀ user interface می‌باشد، که به اثر متقابل انسان و ماشین می‌پردازد

طراحی UI کمک می‌کند تا کاربر تأثیر موردعلاقه خود را بر ماشین گذاشته و آن را به نحو دلخواه کنترل نماید، با ورود کاربران به یک وب‌سایت و کلیک بر روی رابط کاربری وب‌سایت اطلاعاتی را به آن کاربر بازمی‌گرداند که در تصمیم‌گیری‌های او مؤثر بوده و فرد را در انتخاب بهتر کمک می‌نماید، UI بخشی از طراحی سایت می‌باشد که نتیجۀ آن در زمان استفاده کاربر از سایت قابل‌رؤیت است و کیفیت و کمیت آن تأثیر فوق‌العاده‌ای در جذب مخاطب بیشتر برای سایت شما دارد و باعث می‌شود یک رابطۀ قوی با سایت برقرار کرده که نتیجۀ آن ایجاد یک تجربه کاربری لذت‌بخش است.

رابط کاربری یا UI به مجموعۀ آیکون‌ها و دکمه‌هایی گفته می‌شود که به کاربر امکان برقراری ارتباط بهتری را با یک سیستم می‌دهد و امکان استفاده از محتواهای ارائه‌شده را برای او فراهم می‌نماید، اگر استفاده از UI حس خوشایندی را برای کاربر شما به دلیل راحتی در کار فراهم نماید او را ترغیب به بازگشت دوباره و بالا رفتن رنک سایتتان می‌کند، پس در طراحی آن سعی نمایید تمام استانداردهای لازم را رعایت کنید.

طراحی UI خوب این امکان را به کاربر می‌دهد پس از ورود به سایت بین اجزای مختلف یکپارچگی را مشاهده کرده وتوان بهره‌برداری کاربردی را برای او محیا می‌نماید، به صورتی که کاربر در هر قسمت کلیک نماید به یک سری از مطالب مرتبط برخورد کرده و رابطۀ معناداری را در آن‌ها به‌خوبی درمی‌یابد.

طراحی UI می‌تواند با تمرکز بر روی نحوۀ ارائه محصولات، خریداران را بهتر و سریع‌تر به محصول موردنیازشان آشنا نماید،UI مراحل اجرای کار را توضیح داده، بگونه ای که کار با CTA یا همان دکمه های موجود برای کاربر روان تر گردد.

این‌که هر کاربری بتواند به کمک یک طراحی UI خوب به‌آسانی احتیاجات خود را از یک سایت برآورده نماید و مجبور به طی مسیرهای دشوار غیرقابل فهم نباشد دردید مخاطب اثر مطلوبی از حضور در آن وب‌سایت می‌گذارد.

قابلیت قرار دادن تمام امکانات موجود در سایت به‌گونه‌ای که کاربر به تمام آن‌ها مسلط بوده و در هنگام انجام کار با مشکل وجود اطلاعات غیرضروری که مزاحمت در فرآیند کار ایجاد می‌کنند دچار نشود، از مزایای یک طراحی UI مناسب محسوب می‌شود.

طراحی رابط کاربری (UI)
طراحی رابط کاربری (UI)

طراحی UI این امکان را به کاربران می‌دهد، با زبانی که برایشان قابل‌فهم است به عملیات موجود درون سایت آگاه شده و با یک بازخورد مناسب، آن‌ها را به‌راحتی به‌درستی و اشتباه مسیر انتخابشان راهنمایی نماید.

مسئولیت طراحی، انتخاب رنگ و المان‌ها و . . . به‌گونه‌ای که هماهنگی بین محتوای ارائه‌شده در سایت و سلیقه مراجعه‌کنندگان باشد و آن‌ها حس مطلوبی از مدت‌زمان سپری کردن در سایت داشته باشند واین که از نظر آن ها این سایت چگونه به نظر می رسد، یکی دیگر از مسئولیت‌های UI می‌باشد.

پس برای این‌که بتوانید یک سایت موفق و کاربرپسند داشته باشید و کاربران بعد از اولین مراجعه بازهم مایل باشند، به آن سرزده و از محصولات شما دیدن کرده و سپس اقدام به خرید نمایند، به طراحی UI به‌عنوان یک اصل برای جذب مشتریان و حفظ آن‌ها اهمیت بدهید ، در این راستا از متخصصان تیم رسانو در این زمینه کمک گرفته واز مشاوره های آنها کمال استفاده را بنمایید .

source

[qode_advanced_call_to_action icon_pack=”font_elegant” fe_icon=”arrow_left” cta_text=”اکنون سفارش دهید” cta_link=”/order”]
پیمایش به بالا