طراحی پوستر تبلیغاتی

طراحی پوستر تبلیغاتی

 جسارت و خلاقیت زیربنای حرکت به‌سوی طرحی است که می‌تواند علاوه بر تبلیغات احساسات را نیز با شما همراه سازد و مانند ضرب‌آهنگ موسیقی در ذهن و روان آدمی تأثیر بگذارد و حتی اگر فقط بیانگر مکان یا سایتی است، باعث شود به‌خوبی در ذهن بیننده بماند، تنها مطلبی که می‌تواند از اهمیت زیادی در اینجا برخوردار باشد هماهنگی بین اجزای طرح است، طراحی پوستر تبلیغاتی به خاطر وجود عناصر مختلف تأثیرگذار و توجه به یکپارچگی آن‌ها مسلماً یکی از برترین طراحی‌ها به‌حساب می‌آید.

طراحی پوستر تبلیغاتی به خاطر به چالش کشیدن قواعد، موردعلاقۀ بسیاری از افراد می‌باشد، تضاد رنگی که هر طراح می‌تواند از آن بهره‌مند شود در کنار توجه به قشر خاص مخاطبان و علایق آن‌ها و تحت تأثیر قرار دادن احساساتشان ازیک‌طرف و انتخاب آزادانه برای سایز و زاویۀ به‌کارگیری و مطالبی که به تحلیل و بررسی نیاز ندارد و باکمی تأمل قابل‌درک است، از طرف دیگر، از ویژگی‌هایی است که طراحی پوستر تبلیغاتی را متمایز می‌نماید و آن را از ملزومات معرفی هر برندِ مطرح می‌داند.

یک ایده پرداز موفق درزمینۀ طراحی پوستر قادر است بارنگ بندی‌های زیبا سرعت انتقال پیام را تا حد قابل‌توجهی بالابرده و جملات کوتاه که درکنارآن بکار می‌برد باعث شود، نقشی تأثیرگذار بر انتقال مفاهیم بگذارد، به‌گونه‌ای که هر بیننده نام برند شمارا در صَدر لیست برندهای منتخب خود قرار دهد، طراحی پوستر درزمینهٔ های متفاوتی چون خدماتی، آموزشی و علمی، فرهنگی و تبلیغاتی از زمان‌های دور مرسوم بوده است.

برای طراحی یک پوستر موفق رعایت نکاتی چند الزامی است مثلاً این‌که در گام اول توجه خود را فقط به شناختن معطوف دارید، شناختن مخاطبان خود، شناختن محصولاتی که قصد معرفی آن‌ها رادارید یا شناختن حوادثی که می‌خواهید برای معرفی آن‌ها به طراحی پوستر تبلیغاتی دست بزنید تا به این شناخت‌ها دست پیدا نکنید نمی‌توانید پوستری تأثیرگذار خلق نمایید، در گام بعد به دنبال یافتن طرح و رنگی متناسب با ایدۀ خود باشید، توجه کنید آنچه را که می‌خواهید در مقابل چشم بیننده قرار دهید چه نوع پیامی را در بردارد و انتقال آن با چه رنگ‌ها و گرافیکی به بهترین شکل امکان‌پذیر است.

طراحی پوستر تبلیغاتی
طراحی پوستر تبلیغاتی

توجه به رنگ در طراحی پوستر تبلیغاتی حتی می‌تواند بر طرح شما اثربخش باشد، به‌گونه‌ای که یک طرح بارنگی خاص بهتر بتواند ارتباط برقرار کرده و تفکرات شمارا بهتر بیان نماید، در مرحلۀ بعد فونتی را برای پوستر خود انتخاب نمایید که دقیقاً متناسب با موضوع شما باشد مثلاً برای موضوعات رسمی فونت بولد و . . . را به کار ببرید تا در دید بیننده تأثیر بصری خود را بگذارد، البته خلاصه و گزیده گویی را نیز فراموش نکنید، از عناصر مختلف تصویر و اشکال هندسی کمک گرفته و به‌وسیلۀ آن‌ها ایجاد شور نماید امّا پوستر خود را با آن‌ها شلوغ نکنید.

با پیشرفت‌های زیادی که درزمینۀ طراحی پوستر تبلیغاتی صورت پذیرفته افراد به‌راحتی قادرند از پوسترهای خود در فضاهای مجازی نیز استفاده کنند و اطلاعات مدنظر خود را نشر دهند، سایت‌های مختلف، شبکه‌های اجتماعی و . . . مکان‌های خوبی هستند که شما می‌توانید از پوستر برای تبلیغات خود استفاده کنید و به‌صورت هدفمند بازاریابی نمایید، یا ازمحصولات تان پوستر تهیه‌کرده و در فروشگاه‌های اینترنتی خود به نمایش بگذارید.

source

اکنون سفارش دهید