تمامی فعالیتهایی که در راستای نیل به هدف، معرفی وبسایتها درصحنه اینترنت انجام میپذیرد، بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) اطلاق میگردد، بدینصورت ترافیک سایت توسط کلمات کلیدی مشخصی افزایش کمی و کیفی پیداکرده و این خود زمینهساز بستر پیشرفت خواهد شد، زیرا با بهبود وضعیت سایتها برای موتورهای جستجو ناخواسته کاربران علاقه بیشتری به آن سایت نشان داده و جذابیت بیشتری برای آنها خواهد داشت و به طبع این فرآیند در افزایش بازدید تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.
انواع مختلف بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو):
اگرچه فاکتورهای متفاوتی برای یافتن نتایج بهتر در جستجوهای گوگل وجود دارد که الگوریتمهای گوگل آنها را بهمنظور رتبهبندیها مورداستفاده قرار میدهند اما بهطورکلی میتوان تمامی روشهای بهینهسازی و سئو را به دو بخش کلی تقسیم نمود: