بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

تمامی فعالیت‌هایی که در راستای نیل به هدف، معرفی وب‌سایت‌ها درصحنه اینترنت انجام می‌پذیرد، بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) اطلاق می‌گردد، بدین‌صورت ترافیک سایت توسط کلمات کلیدی مشخصی افزایش کمی و کیفی پیداکرده و این خود زمینه‌ساز بستر پیشرفت خواهد شد، زیرا با بهبود وضعیت سایت‌ها برای موتورهای جستجو ناخواسته کاربران علاقه بیشتری به آن سایت نشان داده و جذابیت بیشتری برای آن‌ها خواهد داشت و به طبع این فرآیند در افزایش بازدید تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

انواع مختلف بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو):

اگرچه فاکتورهای متفاوتی برای یافتن نتایج بهتر در جستجوهای گوگل وجود دارد که الگوریتم‌های گوگل آن‌ها را به‌منظور رتبه‌بندی‌ها مورداستفاده قرار می‌دهند اما به‌طورکلی می‌توان تمامی روش‌های بهینه‌سازی و سئو را به دو بخش کلی تقسیم نمود:

سئو درونی سایت:

سئوی درون سایت به مجموعه تمامی فاکتورهایی گفته می‌شود که مدیریت سئو را از داخل خود سایت برعهده‌گرفته و پروسه بهینه‌سازی را به کمک همین فاکتورها باقدرت و تأثیرگذاری فوق‌العاده به انجام می‌رساند، به همین دلیل به یکی از پایه‌ای‌ترین روش‌های سئو شناخته‌شده است و بیشتر مدیران وب‌سایت‌ها تلاش اصلی خود را بر آن متمرکز می‌نمایند و شامل این موارد است:

  • انتخاب عنوان‌های اصلی و فرعی مناسب
  • متا تگ‌ها
  • تولید محتواهای مفید
  • استانداردسازی URL ها
  • لینک سازی مناسب
  • سرعت لود بالا
  • توجه به ریسپانسیو بودن سایت
  • و . . .
بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)
بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

سئو برون سایتی:

سئوی برون سایتی هنگامی نتیجه اعجاب‌انگیز خود را خواهد داشت که سئو درون سایتی را با دقت تمام و کمال انجام داده باشید، درواقع این روش نوعی اعتبار سازی در ملاک‌های گوگل برای وب‌سایت‌ها است، شما می‌توانید روش‌های مختلفی را برای این اعتبار سازی انتخاب نمایید، اما مهم‌ترین آن‌ها می‌تواند بک لینک‌ها باشند که هر آنچه از سوی یک وب‌سایت معتبر و هم‌راستا با حرفۀ شما انتخاب شود تأثیر عمیق‌تری داشته و بهینه‌سازی موتورهای جست جو (سئو) بهتر صورت خواهد گرفت دقت داشته باشید، تمامی بک لینک‌ها اعتباری که شما مدنظر دارید را عرضه نخواهند کرد، پس در انتخاب آن‌ها دقت فراوانی نمایید.

روش‌های مختلف بهینه‌سازی موتورهای جست جو (سئو):

کلمات کلیدی رقابتی همیشه مبحث مهمی در سئو است که تمامی گروه‌های حرفه‌ای سئو کار، همت، دانش، تجربه و البته بودجه خود را بر روی آن متمرکز می‌نمایند تا بتوانند بهترین نتیجه موردنظر را دریافت نمایند و به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

محتواها در این نوع سئو از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا آن‌ها می‌توانند باارزش طبیعی که برای وب‌سایت‌ها پدید می‌آورند نه‌تنها مخاطبان وفادار زیادی کسب نمایند بلکه فرآیند لینک پذیری را در خود تقویت کنند و بدین‌صورت به بهینه‌سازی موتورهای جست جو (سئو) دست یابند.

سئو کلاه‌سیاه به ساختن لینک‌های جعلی اختصاص دارد و برای اینکه گوگل متوجه این عمل نشده روش‌های پیچیده‌ای را دنبال می‌کند و اگرچه در بسیاری مواقع مثمر ثمر واقع می‌شود اما در صورت شناسایی گوگل و فاش شدن این ترفندهای نادرست، صدمات جبران‌ناپذیری شامل حال وب‌سایت‌ها خواهد شد و این به معنی سقوط به ته چاه گوگل و فراموش‌شدن همیشگی آن وب‌سایت است.

سئو کلاه خاکستری با توجه به همان اعتبار سازی سئو کلاه‌سفید برای وب‌سایت‌ها به‌پیش رفته و به کمک روش‌هایی طبیعی نتیجه بخشی بهینه‌سازی موتورهای جست جو (سئو) را تسریع می‌بخشد و دیگر نیازی نیست زمان زیادی را صرف تأثیر نتایج فرآیندهای مختلف سئو نمایید.

سئو به شما کمک می‌کند وب‌سایتان اولین فروشگاهی باشد که در مقابل دیدگان مشتریانتان قرار می‌گیرد و آن‌ها را ترغیب به خرید می‌نماید و بی‌توجهی به آن یعنی قرار گرفتن شما و محصولاتتان در آخرین رتبه، حال این انتخاب با شماست که وارد عرصه سئو شوید یا نه؟

 

source

بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)
اکنون سفارش دهید