طراحی کاراکتر

طراحی کاراکتر

 داستان‌ها قادرند به واقعیات زندگی افراد گره‌خورده و حتی جایگزین آن‌ها شوند، مسلماً بسیاری از این داستان‌ها را به‌زحمت می‌توان از یاد برد، زیرا بسیاری از کاراکترهای آن، چه خوب باشند و چه منفی چنان در اعماق ذهن آدمی نفوذ کرده‌اند که می‌توانی آن‌ها را باور کنی، در اینجا است که قدرت طراحی کاراکتر  به چشم می‌آید.

کاراکترها با دنیای پیرامونشان ارتباطی واقعی برقرار می‌کنند و افراد را به واکنش تشویق می‌نمایند و ناخواسته آن‌ها را با خود به‌سوی جلو حرکت می‌دهند و چنان افراد را به خود جذب می‌کنند که افراد می‌توانند به‌راحتی آن‌ها را بشناسند و علاوه بر اینکه شخصیت آن‌ها را بپذیرد، دنبالشان نمایند.

هدف طراحی کاراکتر این است که به کمک آن‌ها بتوانیم هرچه بهتر یک داستان تبلیغاتی را ترسیم کنیم که در اینجا کاراکترهای اصلی از اهمیت فوق‌العاده‌تری برخوردارند، زیرا باید بتوان بر جزئی‌ترین خصوصیات آن‌ها نظارت و برنامه‌ریزی نمود، اینکه آن کاراکتر قرار است چه ویژگی و خصوصیت اخلاقی را برای شما به نمایش بگذارد و شخصیت آن برچه مبنایی شکل خواهد گرفت، مسئله‌ای است که باید در طراحی کاراکتر به آن دقت نظر داشته باشید.

یک طراح موفق می‌داند که کاراکترهایی که در مرکز توجه هستند، طبعاً به ریزه‌کاری‌های بیشتری احتیاج دارند نسبت به کاراکترهایی که فرعی محسوب می‌شوند، مکانی که قرار است این کاراکتر را به نمایش درآورید اثر زیادی در طراحی دارد مثلاً در پردۀ وسیعی چون سینما است یا در تلویزیون، تفاوت اندازه در کاراکترهای به‌کاررفته تفاوت در طراحی را نیز به دنبال دارد، تحرک یا ثابت بودن آن و سرعت و میزان حرکت، زوایای مختلف نمایش آن و . . . همگی می‌توانند در طراحی کاراکتر خوب یاری‌رسان باشند.

طراحی شخصیت‌هایی که به‌وسیلۀ آن‌یک تبلیغات حرفی‌ای را برای مؤسسات به ارمغان آورد و بتوان نام آن شرکت را به نامی ماندگار تبدیل نمود از مؤثرترین روش‌ها در بازاریابی محسوب می‌شود، در طراحی کاراکتر می‌توان با توجه به قسمت‌هایی چون صورت و زبان بدن، لباس و رنگ‌های، یک شخصیتِ تبلیغاتی طراحی نمود و آن را به‌عنوان یک قسمت از برند خود به مخاطبان معرفی کرد، شخصیت‌هایی که حامل پیام تبلیغاتی هستند به‌خوبی می‌توانند در سایت‌ها، اپلیکیشن ها و . . . طرفداران خود را پیدا کنند و از طرفی محصول معرفی‌شده درکنارآن کاراکتر قابل‌لمس‌تر خواهد بود.

طراحی کاراکتر
طراحی کاراکتر

کاراکترها هرچه ساده‌تر و روان‌تر طراحی شوند ارتباط دوسویۀ بهتری بین آن‌ها و مخاطبان شکل می‌گیرد ولی نباید توجه به جذابیت‌های بصری را در حین انجام کارنادیده گرفت، امروزه طراحی کاراکتر به خاطر پیشرفت در ابزارهای طراحی مانند Digital Paint که می‌توانند طراح را دررسیدن به هدفش یاری رسانند کار راحت‌تری شده است.

اهمیت طراحی کاراکتر در رونق کسب‌وکارها به حدی است که به شما این امکان را می‌دهند که برای برندتان جان‌بخشی کنند و بتوانند به‌تنهایی بار تبلیغاتی را بر دوش کشیده و یک شرکت را دررسیدن به یک برند معتبر یاری رسانند، اگر برند شما مانند یک موجود زنده پاسخگوی احساسات مخاطبان باشد و با آن‌ها در تعامل، شخصیت برند شما دوست‌داشتنی‌تر به نظر خواهد آمد و از رفتار برندتان تصوری زنده در ذهن مخاطبان ترسیم خواهید نمود که این خود باعث اعتمادسازی و باورپذیری وماندگاری برای آن برند خواهد ‌شد.

source

اکنون سفارش دهید