هویت بخشیدن به کسبوکار و مطرح نمودن آن بهگونهای که تا مدتها در ذهن مخاطب تداعی شود با کمک طراحی لوگو امکانپذیر است، لوگو همان طرحی است که بهعنوان نماد از یک شرکت وبرند معرفیشده و هر فرد با دیدن آن به یاد فعالیتهای مخصوص آن برند میافتد، نمیتوان نادیده گرفت که سهم وسیعی از یادگیری را دیدههای ما شکل میدهند، طراحی لوگو یعنی فرآیندی که حافظه بصری افراد را تحت شعاع خود قرار داده و دائماً کسبوکار شمارا برای آنها یادآوری نماید، لوگو میتواند نماینده وبسایت شما در میان افراد جامعه باشد.
طراحی لوگو باید در راستای اهداف تعیینشده در سازمان باشد و بهدوراز حاشیهها، انعکاسدهندۀ موضوع اصلی آن برند بوده یا ویژگیهای محصولات آن شرکت را بیان کند، گاهی به علت اهمیتی که یک شرکت دارد میتوان لوگوی آن را به ثبت اختصاصی رساند، بدین گونه دیگر از لوگو به نام تجاری یاد میشود وبیان کننده انحصاری بودن محصولات آن شرکت است، لوگوها میتوانند از نام برند یا یک تصویر یا ترکیب هردوی آنها متشکل باشد.
تکرار نام یک برند توسط لوگو بار تبلیغاتی سنگینی دارد که میتواند توجه عموم را در بین رقبا به شما جلب نماید، در اصل هدف نهایی از طراحی لوگو برندینگ میباشد، پس سعی نکنید دائماً لوگوی خود را تغییر دهید فقط از تغییرات جزئی جهت بروز شدن استفاده مناسب نمایید.
لوگو به افراد این امکان را میدهد که شرکت موردعلاقۀ خود را شناسایی کرده و درعینحال بهعنوان مرکز هویت تجاری تأثیر بصری خود را بر افراد گذاشته و بهعنوان یک معرف برای شما و کسبوکارتان عمل کند، با این تعریفهای متوجه میشویم که یک لوگو خیلی عمیقتر از یک طرح گرافیکی ساده میباشد.
فشرده و عصارۀ تمامی فعالیتهای یک برند را میتوان در طرح کوچکی چون لوگو گنجاند و مطمئن بود به خاطر ماندگاری بالا در اذهان عمومی میتوان به کمک آن ابتدا به جذب مشتری و سپس افزایش میزان فروش دستیافت، ترکیب دغدغههای صاحبان شرکتها و عناصر زیباییشناسی درنهایت به خلق لوگو یا نشان تجاری میانجامد.
لوگو وظیفۀ انتقال پیام از یک شرکت یا سازمان را برای بیان حضورش در میان مشتریان دارد، درواقع طراحی لوگو، ست اداری، کارت ویزیت و… همگی در نگاه مخاطب اثر گذاشته و باعث جذب او میشوند، فقط نباید اشتباه گرفت و فکر کرد طراحی لوگو بهتنهایی برای برندینگ سازمان شما کافی است، لوگو فقط بخش کوچکی از برندینگ محسوب میشود، امّا تأثیر خارقالعادهای برجذب مشتری دارد، توجه به تمام نکات ذکرشده میتواند شمارا در بازاریابی به کمک لوگو کمک کند وطرحی را به شما ارائه دهد که هماهنگی حداکثری با اهداف سازمانتان داشته باشد.
ایجاد یک طرح منحصربهفرد که در آن ایدههای نو به کار گرفتهشده و دربرگیرندۀ پیامی بهیادماندنی برای مخاطب باشد، کار زمانبر و مهمی است که تیم رسانو سعی میکند در این راستا با طراحی لوگو ماهیت اصلی حرفۀ شمارا بیان کند وبر خلاف یک شعار تبلیغاتی زودگذر برنامهریزیهای بلندمدت شما و هدفهایتان را به چشم مخاطبان بیاورد، انجام یک کسبوکار حرفهای فعالیتهایی اصولگرا را میطلبد تا در سایۀ آشنایی با این اصول به رشد و شکوفایی دست پیدا کند.