موشن گرافیک

موشن گرافیک

در قدیم از موشن گرافیک فقط برای متحرک سازی لوگوهای شبکه و شرکت‌ها استفاده می شد ولی به مرور زمان استفاده از این تکنیک افزایش پیدا کرد و برخی از روش‌های حرفه‌ای فیلم سازی و تدوین همانند صداگذاری به آن اضافه شد و به دلیل تاثیر موفق در انتقال محتوا به مخاطب، کسب و کارها از این ابزار جهت استفاده در بازاریابی محتوایی خود استفاده می‌کنند.

در سال‌های اخیر این تکنیک پیشرفت بسیار داشته و امروزه در رسانه‌ها نقش بزرگ را ایفا می کند و به عنوان ابزاری مناسب برای انتقال محتوا در دنیای بصری امروز شناخته می‌شود.

موشن گرافیک از دو کلمه موشن به معنای حرکت و گرافیک به معنای تصاویر ساخته شده است. این تکنیک همواره با افکت‌های صدا ساخته می‌شود صداهای چون صدای محیط ، صدای گوینده ، صدای اشیاء  و . . . جذابیت را چندین برابر می کند .

john whitney شخی بود که کلمه  موشن گرافیک را برای این گونه تصاویر استفاده کرد.

استفاده از تصاویر و تلفیق آنها به همراه افکتهای متنوع صدا که برای ساخت تیزر تبلیغاتی،انیمیشن ، برنامه های آموزشی و . . . کاربرد دارد و بدون نیاز به تجهیزات فیلم سازی و بازیگری و . . . فقط کافی‌ست از رنگ های جذاب ، تصاویر گرافیکی جالب و استفاده از افکت های متنوع و به روز می‌تواند نظر هر مخاطبی را به خود جلب کنید. تمام این المانها باعث شده بین تمام گونهای تبلیغاتی موشن گرافیک پر طرفدار ترین باشد.

موشن گرافیک بیشتر با تکیه بر تصویر و عناصر بصری از جمله فرم، رنگ، بافت و ترکیب بندی و حرکت، محتوای خود را ارائه می دهد. گرچه استفاده از عناصر بصری، موسیقی، صدا و حرکت، وجه مشترک انیمیشن و موشن گرافیک هستند ولی انیمیشن بر روند داستانی تکیه دارد و این تکنیک به ارائه یک موضوع یا یک خدمت و یا شرح یک کسب و کار تمرکز می کند و نکته ای  دیگر این که  کوتاه ، مختصر  ، کامل و تقریبا برای تمام کسب و کارها قابل استفاده است  .

 

source

موشن گرافیک
[qode_advanced_call_to_action icon_pack=”font_elegant” fe_icon=”arrow_left” cta_text=”اکنون سفارش دهید” cta_link=”/order”]
پیمایش به بالا