در قدیم از موشن گرافیک فقط برای متحرک سازی لوگوهای شبکه و شرکتها استفاده می شد ولی به مرور زمان استفاده از این تکنیک افزایش پیدا کرد و برخی از روشهای حرفهای فیلم سازی و تدوین همانند صداگذاری به آن اضافه شد و به دلیل تاثیر موفق در انتقال محتوا به مخاطب، کسب و کارها از این ابزار جهت استفاده در بازاریابی محتوایی خود استفاده میکنند.
در سالهای اخیر این تکنیک پیشرفت بسیار داشته و امروزه در رسانهها نقش بزرگ را ایفا می کند و به عنوان ابزاری مناسب برای انتقال محتوا در دنیای بصری امروز شناخته میشود.
موشن گرافیک از دو کلمه موشن به معنای حرکت و گرافیک به معنای تصاویر ساخته شده است. این تکنیک همواره با افکتهای صدا ساخته میشود صداهای چون صدای محیط ، صدای گوینده ، صدای اشیاء و . . . جذابیت را چندین برابر می کند .